Budoucnost dopravy podle Ericssonu

  • V lednu 2018 začaly samořídící kyvadlové autobusy sdílet cesty s chodci, cyklisty a ostatními účastníky provozu v rušné obchodní čtvrti ve Stockholmu
  • Autonomní kyvadlové autobusy jezdí maximální rychlostí do 24 km za hodinu a umožňují zažít budoucnost městské dopravy

Projekt autonomní jízdy je společnou iniciativou společnosti Ericsson a jejích lokálních partnerů – města Stockholm a společností Nobina, SJ, Klövern, KTH a Urban ICT Arena. Cílem dlouhodobého projektu je otestovat autobusy bez řidiče na veřejných komunikacích za skutečných dopravných podmínek.

Testování zahrnuje jak různé klimatické podmínky, tak i možnosti vzdáleného převzetí řízení a reakce lidí. Společnost Ericsson se na projektu podílí svým řešením Connected Urban Transport (CUT), které zahrnuje monitorování samořidících autobusů, přičemž testování připojení autobusů k sítí 5G je plánováno na druhou polovinu šestiměsíčního zkušebního provozu.

Samořidící kyvadlové autobusy jsou jednou ze součástí inovačního projektu Drive Sweden. Projekt Drive Sweden, uvedený do provozu v roce 2015, je strategickým inovačním programem švédské vlády, který spojuje partnery z různých odvětví s cílem reagovat na výzvy spojené s příležitostmi v oblasti bezpečnosti dopravního provozu a přizpůsobení infrastruktury a právních předpisů v oblasti dopravy.

Více o samořídících autobuse se dozvíte na tomto odkazu.

Zdroj